Nord Chickamauga Creek Gorge State Natural Area

Nord Chickamauga Creek Gorge, som ligger 15 miles fra Sentrum Av Chattanooga, Tennessee, er en vakker dyp sentral kløft kuttet inn i sandsteinplatået I Walden ‘ S Ridge. Det er ca 10 miles lang-bratt,og robust med skogkledde bakker og svært begrenset tilgang. Denne kløften er den øvre delen Av 32-mil Nord Chickamauga Creek, en av De viktigste sideelvene Til Tennessee River I Chattanooga.

Kløften er oppført Av National Park Service i Deres Landsdekkende Elver Inventar for sine «fremragende naturskjønne, rekreasjons, geologiske, fisk og dyreliv, historiske og kulturelle verdier.»I tillegg er DET på» Top 200 «- listen over American Rivers Conservation Council, PÅ AWAS Topp 40-liste for 1993/1994 «Mest Fortjener Oppmerksomhet for Beskyttelse», og er en av de høyeste kvalitet og vanskeligste whitewater bekker i østlige USA

Nord Chickamauga Creek Gorge er beskyttet som Et Statlig Naturområde. Løypene er kun for fottrafikk. North Chickamauga Creek Conservancy fungerer som bevaring gruppe for området.

Kjæledyrvennlige Notater

Ingen kjæledyr tillatt På Little Rock City.

Fritidsmuligheter

Vandring

1. Syv miles Av Cumberland Trail State Scenic Trail kjøre Gjennom Nord Chickamauga Creek Gorge. Stien starter etter bekken, deretter klatrer opp på toppen av platået for å gi fantastisk utsikt over juvet. Stien går deretter ned igjen til bekken og slutter på et populært svømmehull som er passende Kalt Paradis. For å nå trailhead, ta 27-N ut av Sentrum Chattanooga. Ta dayton Pike exit, slå til venstre av exit rampen. Ta Dayton Pike inn I Soddy Daisy. Sving til venstre og inn På Montlake Road. Like før switchbacks, ta til venstre inn i trailhead.

2. Handle om 15 miles av stier, eller 2 ca 10-mile looper, er tilgjengelig på Toppen Av Walden Ridge. Disse stiene vind gjennom vakre høyereliggende skog og føre til fantastisk utsikt. Ta Flipper Bend Trail (white blazes) for å nå overlook of the gorge, eller ta De Klare Grenstiene (blue blazes) for å nå overlook Of The Tennesse Valley. For å nå trailhead, ta 27-N ut Av Chattanooga. Ta dayton Pike exit, slå til venstre av exit rampen. Gå ca 1 mil, deretter ta til venstre inn Roberts Mill Road. Ta Roberts Mill Road til toppen av fjellet, deretter dreier rett Inn Hixson Springs Road. Ved krysset Med Standing Rock Road, ta til venstre inn i trailhead.

Fjellklatring

1. Leida, like forbi trailhead For Cumberland Trail, gir gode muligheter for sport klatring på alle nivåer. Følg instruksjonene for å nå Cumberland Trail parkeringsplassen. I stedet for å svinge til venstre inn på parkeringsplassen, hold Deg på Montlake Road. Gå rundt den første switchback, deretter parkere i en av pull-offs på høyre side av veien. Kryss veien, og ta stien opp til klatreområdet.

2. Little Rock City, en verdensklasse boulder felt, ligger like forbi Leida, på toppen Av Mowbray Mountain. Med tilsynelatende uendelige boulderproblemer er dette en favoritt både blant lokalbefolkningen og klatrere fra hele landet. Følg instruksjonene For Leida, men i stedet for å trekke av veien etter den første switchback, bo På Montlake Road til toppen Av Mowbray Mountain. På toppen av fjellet, ta første til høyre inn I Montlake underavdeling. Logg inn og betal kontingenten din i golf pro shop.

Whitewater Kajakk

Whitewater kajakk og kanopadling er populære aktiviteter I Nord Chickamauga Creek Gorge. Båtfolk kan begynne På Cain Creek nær Paradise for en del kjent som «Drainpipe» eller kan vandre opp Cumberland Trail og satt i På Gorge for en del kjent som » The Bowlinghall.»