Bighorn Mountains er En Av Wyoming' S Best Bevarte Hemmeligheter

høydepunktet av en fersk shoot I Wyoming var en tur Til Bighorn Mountains. Jeg skal være ærlig, jeg hadde aldri hørt om denne fjellkjeden før du chatter med folk På Visit Sheridan. Isolert i nord-Wyoming, er det en ekstern villmark full av eventyr…og nesten tom.

Post tur, jeg prøvde å telle hvor mange innsjøer vi besøkte i tre dager / 2 netter…Jeg tror det var 12 eller 13. Geneve, Crystal, Robin, Rainbow, Elsa, Crater, Cliff, Eunice, Sheepherder, Granitt, og flere flere ikke navngitt. Og vi så en totalsum på en annen person på vår siste dag.

vår grove plan var å starte På Coffeen Park, gå over Geneva Pass og sette opp en base camp Ved Robin Lake for å utforske Sheepherders Basin. Kjøretilnærmingen er definitivt ikke lett, og krever ekte AWD eller 4WD. Det er omtrent en og en halv time på grusveier fra Sheridan, og du ønsker ikke å gå den ekstra kjørelengde til trailhead. Vår vandring tilnærming var begivenhetsløs, svingete gjennom skogen og passerer Geneva og Crystal lakes før vi begynte bratt (men rimelig) tilnærming til pass. Som turer gå, det var ikke den mest brutale jeg noensinne har vært på, men utbetalingen var utmerket.

Nesten så snart du crest passet får du en flott utsikt Over Svart Brosme og noen innsjøer nedenfor. Vi satt opp vår basecamp nær Robin Lake, i en liten stein outcropping som ga oss flott utsikt Over Black Tusk i det fjerne. Sunset var en godbit.

neste morgen tok vi det ganske enkelt. Ingen streng reiserute her, bare å utforske for dagen. Altfor ofte, jeg bruker min tid i backcountry beveger seg raskt, aldri stoppe for lenge. Det var hyggelig å bevege seg litt tregere og ikke være bekymret for alarmer eller tidsplaner. Vi sto opp med sol og varme for å få kaffe startet og deretter tok på dagen derfra.

vårt opprinnelige mål var å vandre Cliff Lake Loop, som treffer mange av de viktigste innsjøene I Sheepherder Basin. Etter å ha lest topo-kartet bestemte vi oss for å avvike fra den planen og sjekke ut noen innsjøer utenfor stien. Det viste seg å være en utmerket ide. Etter å ha startet i en halv kilometer eller så på løkken, hoppet vi over noen små rygger og dro til Rainbow Lake, og nyter utsikten ned i bassenget ovenfra-og til slutt de ville akvamarinfargene I Rainbow Lake selv. Ja, jeg hoppet inn, åpenbart.

Fra Rainbow Lake, vi plukket vår vei ned i bassenget Til Lake Elsa, hvor vi spiste lunsj, og til Slutt opp Til Lower Crater Lake. Vi tok det jeg vil kalle en veldig direkte rute her, noe som resulterte i litt moro, bratt, scrambling.

ingen besøk til en innsjø dette episke er komplett uten en annen alpin dukkert. Og en god lur.

Etter Crater Lake, vi meandered tilbake gjennom bassenget, til slutt møte Opp Med Cliff Lake Loop trail og fulgte det tilbake til vår leir På Robin Lake. En middag med backpacking måltider ble fulgt med varm sjokolade og solnedgang samtaler til stjernene kom ut.

neste morgen var det (dessverre) på tide å dra tilbake til byen. Det er sjelden at jeg kommer til å utforske et sted så nær hjemmet som ikke bare har jeg aldri utforsket, men jeg hadde aldri hørt om. I en alder av sosiale medier hvor vi tilsynelatende oversvømmes med bilder av de samme turene og innsjøene og fjellutsiktene igjen og igjen, er det forfriskende å finne steder som fortsatt er relativt ukjente.

Så, Hvis du er en av de desillusjonerte folkene som er lei av folkemengder, er det kanskje på tide å ta en titt på Bighorns-det blir ikke overfylt når som helst snart.