En Kanonkule Løp Forsøk På Å Sykle Fra Pittsburgh, PA Til Washington DC

jeg er ikke helt sikker på hvordan eller når vi kom opp med ideen, men min venn Johnny X og jeg bestemte oss for at vi skulle forsøke en rett gjennom trekk fra Pittsburgh, PA Til Washington, DC via Great Allegheny Passage/ C og O Canal trails (GAPCO). Det hadde blitt gjort før-jeg hadde lest om folk som hadde fullført trek i det siste, så jeg visste at vi ikke var de eneste gærningene der ute.

FOR de som ikke vet, ER GAPCO trail en fenomenal sti ressurs. GAP-delen av ruten går 150 miles fra Pittsburgh, PA Til Cumberland MD hvor den møter C Og O-Kanalen for ytterligere 185 miles Inn I Washington, DC. Ligger langs naturskjønne elver, krysser gjennom flere forskjellige typer økosystemer og stibyer, og gjennom historiske jernbanetunneler, ER GAPCO Trail helt spektakulær. (Trailtowns.org)

vi tok fordel av lengre dager og varmere temps og planlagt vår tur for juni Fra Point State Park I Pittsburgh. Heldigvis hadde VI noen venner som frivillig til å transportere oss i begge ender og ikke trengte å bekymre seg for å stashing kjøretøy hvor SOM helst (AMTRAK tilbyr en tur FRA DC TIL PITT, og DU kan ta sykkelen på toget—bare EN FYI). Vi hadde vår kompis Mackey kjøre oss opp natten før slik at vi kunne få en god natts søvn før avreise neste morgen. Han hadde middag med oss og hang ut på rommet vårt før du drar tilbake Til Davis. Det var på denne tiden vi innså at vi ikke ønsker å hale våre gate klær med oss på stien-heller ikke vi har plass til dem i våre poser-derfor, det var enten logg mer pusseskinn tid eller sitte i rommet klønete innpakket i et håndkle. Jeg tror virkelig hoteller bør splurge for store håndklær … bare sier.

vår utstyrsliste var minimal. Vi hadde ikke planer om camping så ingen ovner, soveposer, telt, etc. Vi planla også å ta litt mat underveis. Jeg pakket omtrent 7000 kalorier som består av så mye «ekte» mat som mulig. Jeg er ikke en fan av å stole utelukkende på energibarer og lignende. Min go-to er vanligvis beef jerky Og peanut M & M ‘ s. Kast i noen peanøttsmør kjeks og tunfisk poser og du får ideen. Jeg tok også med en lett regnjakke, capilene langermet skjorte og capilene bunner. Jeg hadde et romteppe, lite førstehjelpsutstyr, to håndtak (en 1100 lumen og en 400 lumen), en forlygte, batterilader, mobiltelefon, Garmin GPS og det nødvendige «sykkelreparasjonssettet». Og det handler om det! Hvem vet Hva John pakket—han er rar og er super minimal og spiser ikke.

vi tok av fra Sentrum Av Pittsburgh rundt 6am den 6.juni. Å komme seg ut av byen kan være litt vanskelig. Kanskje jeg ikke er god til å navigere, men å komme fra Point State Park og på den offisielle GAP trail er vanskelig. Men vi plukket vår vei gjennom gatene og var på vei. Et sted rundt mil 50, jeg tanket. Jeg falt fra hverandre og ville ha mamma. Jeg begynte umiddelbart å tekste Mackey for å se om han kunne komme og hente meg. Jeg var et rot. Jeg visste at jeg ville sirkle avløpet et par ganger i løpet av turen, men jeg trodde ikke det ville være så tidlig. Heldigvis fant vi En Sheetz, snagged vår første av altfor mange mto smørbrød, og jeg begynte å trekke den sammen etter en annen 20 eller 30 miles med ridning.

Å si at det var den eneste gangen jeg bonked, ville være en flat ut løgn. Balansering av kaloriinntak vs. energi brent var den tøffeste utfordringen gjennom hele turen. Å drikke før du ble tørst og spise før du var sulten var nøkkelen til å gjøre det 335 miles. Vi gjorde 4 stopp på ulike Sheetz butikker underveis. Jeg ganske mye fikk det samme på hvert stopp—appelsinjuice, Gatorade, vann, iskaffe, en biff og ost sub eller frokost sandwich, og fritos. Jeg har ikke spist På En Sheetz siden.

vi rullet Inn I Cumberland rundt 7pm og var i stand til å hente Hutch På Cumberland Trail Connection—en flott sykkelbutikk rett Ved Canal Place. Pushing på, vi visste lenger ned stien Paw Paw Tunnel ble stengt for vedlikehold. Når det er sagt, vi kom dit en gang etter midnatt og ble behandlet på en 45 minutters avstikker / fottur-a-sykkel opp over fjellet før du fortsetter ned C Og O Canal. Jeg har aldri tatt noen hallusinogene stoffer før, men jeg forestiller meg at det jeg opplevde i løpet av de små timene på natten, lignet på å snuble PÅ LSD.

Sheetz i hancock, MD på 4am var et annet velkommen syn. Etter min vanlige bestilling presset vi på. Dessverre, denne gangen kalorier aldri sparket inn Og Mega-Bonk nummer 2 slo meg. Jeg trengte bare å legge meg ned. Jeg fortalte John jeg trengte en rask catnap så vi hver pakket oss opp i en plass teppe burrito og sov på stien for det virket som bare 2 og et halvt minutt (jeg var ikke å holde styr på tid på dette punktet, men jeg vet at vi startet tilbake på syklene før soloppgang). Heldigvis for oss ventet Vår ganske kule /aspirerende ultra-runner/smartass venn Katie på Oss I Harpers Ferry, WV med pickle juice, cantaloupe og vann. Hvis ikke noe annet, det var hyggelig å snakke med noen som ikke var imaginære eller min ridning partner. Takk For At Du Er Der Katie!

min far var litt lenger nedover stien med en frokost sandwich som ikke var Fra Sheetz. Det var den beste jævla egg sandwich jeg noensinne har spist. Et kjent ansikt og hjemmelaget mat kan lett få deg ned stien 30 miles eller så. Herfra var det jevn seiling—vi kunne lukte låven. Langt, de siste 50 miles var den enkleste.

Så, etter 343 miles, godt over 10.000 kalorier, ingen store mekaniske eller trange muskler, 27 timer i salen og 35 timer begynner å fullføre, rullet vi stille inn I DC. Vi ringte vår kompis Darrel og han kom rett over å plukke oss opp Fra Thompson Naust. Vi tok en rask dusj og litt mat og dro tilbake Til Davis, WV.

Ville jeg gjøre det igjen? Muligens. Jeg kunne se å gjøre det med barnet mitt om noen år … ta et par dager for å nyte noen av de kule greiene langs stien. Jeg har blitt spurt om det var enda hyggelig. Mitt svar er dette: jeg likte to forskjellige soloppganger og en solnedgang. Jeg likte folk som hadde kjølere i deres hage tilbyr opp gratis vann til stien brukere. Jeg likte å se folk i alle samfunnslag utnytte denne enorme stien ressurs. Jeg likte alle dyrelivet vi så. Jeg likte å snakke MED CSX-arbeideren som stoppet for å chatte med oss klokka 4:30 om morgenen på vei til jobb. Jeg likte og verdsatt alle frivillige / arbeidere vi så som opprettholder stien (e). Jeg likte alle de forskjellige økosystemene vi reiste gjennom. Jeg likte samtalene jeg hadde med min ridepartner. Jeg likte katten lur jeg tok langs stien (minus den ene mygg). Og mest av alt…jeg likte å utfordre meg selv.

Bunnlinje: kom deg ut—utfordre deg selv. Prøv nye ting. Ta 35 timer … eller 7 dager. Hvem bryr seg. Gjør sprø ting. Din utfordring trenger ikke å være en 340 mil sykkeltur. Det kan bare gå rundt blokken fordi du ikke har gjort det på over et tiår. Gjør din del for å holde denne verden beveger seg i en positiv retning.

-Rob

(klikk for full størrelse)