Lulumahu Falls Hike

Lulumahu Falls ser ut til å alltid være overfylt, og med god grunn: Det er en av de enkleste turene gjennom frodig skog til en tøff todelt foss. Denne 2-mils rundturen går gjennom skogen er flott for eventyrlystne turgåere som ikke er interessert i å tilbringe hele dagen på tilnærmingen. Men de som søker ensomhet bør se andre steder, da populariteten bare har vokst de siste årene.

det er flere innganger til stien: en til høyre, nær Nu ‘ uanu Pali-Stasjonen, gjennom et gjerde og langs en grusvei, en annen ved grusparkeringen, forbi et mer tydelig sti tegn. Begge innganger fører Til Nu ‘ uanu Reservoir, men først gjøre veien gjennom den tette bambus Av Honolulu Vannskille Forest Reserve. På reservoaret, stien klatrer demningen og hoder langs grusvei, forbi tårnet struktur og piggtråd catwalk. Ved enden av reservoaret er en rest parkeringsplass med trapper som fører opp til høyre. Følg trappen og smal sti opp som det gjør sin vei gjennom et inngjerdet kabinett og ut på den andre siden. Herfra følger stien et elveleie, krysser flere ganger, og kan være veldig våt etter en god regnstorm. Bruk godt fotfeste for å unngå å falle i elva. Den første krysset er langs en smal betong dam gjennom en tomme av rennende vann. På den andre krysset, hold deg til venstre, etter de rosa båndene. Etter en mil av meandrerende, fossen vises ganske plutselig fra rundt en sving. Bassengene under fossen er grunne og små, men vading i dem er en forfriskende pause fra den tropiske varmen. Gjør veien til det fallende vannet for en høytrykksdusj ovenfra. Lulumahu Falls har flere nivåer, hvorav to kan sees fra bassengene nedenfor og mates fra flankene Av Konahuanui, Eller K2.

Gå tilbake slik du kom for å fullføre denne svært tilgjengelige fossen. Parkering er i ganske åpenbare skitt mye ut Av Pali Motorveien, som vanligvis er overfylt med biler, spesielt på fair-vær helger. Hodet ut tidlig for en bedre sjanse til å ha fossen til deg selv!