Ohlone Wilderness Trail

Rose Peak, Mission Peak & 28 miles Av Sti på To Dager

Ohlone Wilderness Trail forbinder Del Valle Regional Park (like sør for Livermore) Til Mission Peak Regional Preserve (I Fremont). Den går gjennom Ohlone Regional Wilderness og Sunol Regional Wilderness, samt noen land eid Av San Francisco Water District hvor du ikke har lov til å forlate stien. Stien er 28 miles i lengde, ikke inkludert korte omveier til campingplasser eller til toppen Av Mission Peak. Det er mange ut-og-tilbake muligheter for fotturer i dette området. En shuttle eller annen transport ordning er nødvendig å thru-fottur hele 28 miles.

Last ned fil: Ohlone_Wilderness_Trail.gpx

Tillatelser Og Avgifter: East Bay Regional Park District-nettstedet er den beste ressursen for informasjon om tillatelser og avgifter, men her er en kort oppsummering:

Tillatelser (en per turgåer) kreves for nesten Alle deler Av Ohlone trail. Tillatelser kan kjøpes på park kiosk, online, eller via telefon når du gjør en campingplass reservasjon. Tillatelsene er flotte! De er en fin sti kart og de inneholder vell av informasjon.

det påløper et gebyr for å parkere På Del Valle, og det kreves parkeringskort over natten hvis du skal forlate en bil i hver ende av stien.

Reservasjoner kreves for å bo i noen av backcountry campingplasser. Ring 1-888-EBPARKS eller 1-888-327-2757 (trykk på alternativ 2).

Dette kan høres ut som en masse byråkrati, men jeg gjorde en telefonsamtale og var i stand til å få fotturer tillatelser, campingplassen reservasjon og parkering passerer på samme tid. EB Parker folk er veldig hjelpsomme.

Veibeskrivelse Til Trailhead: vi begynte vår tur På Del Valle Regional Park. For å komme til parken, avslutt I-580 I Livermore På North Livermore Avenue. Gå sørover gjennom byen og fortsett På North Livermore Avenue som Det blir South Livermore Avenue. Ca 1,5 miles utenfor byen, ta til høyre Ved Mines Road, gå om 3.5 miles og fortsett rett På Del Valle Road (Mines Road går til venstre). Inngangen til parken er omtrent fire miles foran.

disse retningene, Sammen med retninger til de andre parkene som omfatter Ohlone Wilderness Trail, finnes På Nettstedet Til East Bay Regional Park District.

Dag 1 (Del Valle Til Rose Peak – 10 miles)

vi startet turen med en stor frokost I Mountain View På Olympus Caffe & Bakeri . Kanskje Jeg bare hadde en bagel… Men Rob spiste en stor gresk omelett med en side av hash browns og iskaffe. Jeg fikk noen spanakopitas ‘å gå’ så vi ville ha noe deilig på stien. Min bror Michael var snill nok til å hjelpe shuttle oss til vår trailhead, så etter frokost kjørte vi to biler Til Mission Peak trail På Stanford Ave I Fremont. Det var rundt 8: 00 på en lørdag og stedet var en komplett zoo. Vi parkerte kvartaler unna stien, og vi var heldige å finne et sted akkurat som noen forlot. Vi hoppet i min brors bil og dro til Del Valle.

parkeringsplassen På Del Valle hadde god plass-langt færre mennesker på Denne siden Av Ohlone Wilderness Trail. Det var litt av en lettelse etter å ha sett folkemengdene På Mission Peak.

fra parkeringsplassen begynner stien umiddelbart en bratt stigning. Vi gikk oppoverbakke i nesten en kilometer før Vi nådde Ohlone Trail-påloggingspanelet. Utover dette punktet er det nødvendig med tillatelser.

Rob Og Michael på vei opp en bratt del av stien.

etter å ha logget inn, fortsatte vi oppoverbakke klatre mot Boyd Camp og krysset Med Rocky Ridge Trail. Derfra går stien nedoverbakke mot Williams Gulch. Før vi nådde bekken, tok vi en kort pause. Min bror hadde hiked med oss til dette punktet. Etter å ha spist våre spanakopitas (yum!) Vi dro videre og Michael snudde seg og gikk tilbake til bilen sin via Rocky Ridge Trail.

Etter Williams Gulch er Den Store Brenne! Vi klatret nesten 1200 ‘ på mindre enn 2 miles. Det var fortsatt relativt kult ute, så det var ikke så ille. På toppen Av Big Burn (ja, det er faktisk merket på den måten på kartet), nådde Vi Shlieper Rock – en stor steinete utspring med utsikt over eikedekket åser. Vi satt og hvilte.

Etter Schlieper Rock gikk vi nesten nonstop til toppen Av Rose Peak. Vi tok en kort pause for å samle og spise noen pinjekjerner vi fant under en av de mange grå furutrær. Rose Peak er ca 10 miles fra trailhead og vi gjorde det til toppen med rikelig med dagslys til overs.

På Toppen Av Rose Peak

fra Rose Peak, dro vi ned Mot Maggies Halv Hektar. Vi gikk forbi noen svært opphisset kyr på vei ned – de faktisk jaget oss ned bakken en måter. Kanskje jeg overreagerte, men disse kyrene virket ikke vennlige og jeg var veldig nervøs.

Maggies Halv Acre er mindre enn en halv kilometer Fra Rose Peak summit. Leiren har en grop toalett og vann som er merket som «drikkevann» på noen tegn og «ubehandlet» på andre. Det er tre campingplasser og alle ble booket for natten. En veldig stor gruppe av boy scouts var opptar området ved siden av oss. Nettstedene har alle god plass mellom dem, så det føltes ikke overfylt. Vi satte opp teltet, kokte middag og gikk tidlig til sengs. Fly flyr inn TIL SFO holdt oss våken for en liten stund, men til slutt flyplassen rushtiden avtatt og alt vi kunne høre var sporadisk uling av en ugle.

Dag 2 (Rose Peak Til Mission Peak & Stanford Ave-18 miles)
Gjør deg klar til å lage kaffe og havregryn til frokost.

vi brøt leiren tidlig fordi vi hadde 18 miles foran oss. De første 10 miles av dagen vår var for det meste nedoverbakke Til Sunol Regional Wilderness. Vi gikk gjennom gresskledde eikeskoger og så mange speil og bakkenekorn. Det var også mange og mange kupatties(eller plops som Rob kalte dem). Til tross for alle ku plops, var det ganske vakkert. Vi passerte to eller tre separate flokker av kyr. Vi var stille og gjorde brede buer rundt dem for ikke å gjenta forrige kvelds opplevelse.

Cow karbonader, et hav av tåke, og en av de mange mange sti tegn.

Vi gjorde Det Til Sunol Visitor Center ved om 12:30pm. Vi fylte våre vannflasker og spiste en hel blokk med cheddarost med kjeks. Jeg var litt nervøs for de 8 + miles foran oss. Vi hadde mye klatring å gjøre, og jeg var allerede ganske sliten fra fotturer 10 miles. Lunsjpause hjalp, og snart var vi på vei mot Mission Peak.

fra Sunol går stien gjennom en stor del av eiendommen eid av Sf Water Department. I lang tid var vi på en grusvei, svingete opp den skyggefulle siden av fjellet. Det var en nydelig solrik varm dag; jeg var glad så mye av stien var skyggelagt. Vi passerte noen flere kyr, men disse kyrene virket mer vant til folk. De fortsatte å beite da vi gikk forbi dem.

en «kalvekjøtt» Som Rob kalte det.

Til slutt nådde Vi Mission Peak Regional Preserve. Fra påloggingspanelet (eller logg ut) ved grensen, ville det være en annen 4,8 miles Til Stanford Ave staging area. Selvfølgelig, når Mission Peak var i sikte, bestemte jeg meg for at vi skulle gå opp det! Dette la til en annen kilometer til turen vår.

Hotell I Nærheten Av trail up Mission Peak Du kan svakt skimte skattefunn av folk på vei opp / ned langs ryggen.
På Toppen Av Mission Peak. Du kan se stien, helt tilbake til parkeringsplassen Pa Stanford Ave.

Så snart vi nådde krysset med Peak Trail, var vi tilbake i dyrehagen av mennesker. Vi tok den raske turen til toppen, deretter ledet ned til bilen så raskt som mulig. «Raskt» ved dette punktet var ikke så fort fordi vi var begge veldig sår. Det var morsomt å se den endeløse strømmen av folk som kommer opp og ned stien som vi hiked. Flotte mennesker ser på, men ikke stor ensomhet.

vi gjorde det tilbake til bilen før 5: 00pm. Vi hiked 18 + miles i litt over 9 timer, inkludert pauser. Ikke så ille!

Hotell I Nærheten Av Del Valle Regional Park
de første milene klatret bratt langs denne brede veien.
Vi gikk gjennom mange porter-mye av landet brukes til beite.
en hakkespett pantry.
Begynnelsen klatre Opp Den Store Brenne!
Mot toppen av Den Store Brannen.
Mt Diablo i det fjerne.
Vi så mange små kryp.
en annen port.
Først så vi noen nyanser…
da så vi mange!!
Alt er veldig godt signert på denne stien. Det er nesten umulig å gå seg vill.
På Toppen Av Rose Peak.
Rose Peak summit!
Campingplass # 3 På Maggies Halv Acre.
«Pad Thai» til middag. Det smakte ikke veldig autentisk, men det var bra.
Teste ut den nye solar lantern. Fungerte bra!
dag 2 på stien.
Flott utsikt fotturer ned Mot Sunol.
Pen blomst, Dichelostemma capitatum
Hotell I Nærheten Av Sunol Visitor center Piknikbord, toaletter og drikkevann!
begynn klatre Opp Mission Peak.
noen gode råd.
Mission Peak!
Mission Peak summit! Dette bildet viser ikke hvor overfylt det var.
det føltes godt å få de støvlene av!