Trail Maps & Guidebooks

6-Mile Loop

trailhead er merket på parkeringsplassen med et stort visningskart og stien er nummerert mot klokka, og sparer den lille kaskaden til slutten. 1 hodet øst (til høyre) og følg et gammelt to-spor gjennom en rød furuskog langs en overflate som er solid for sykling og vanligvis teppebelagt av furu nåler. På Mile 0,35 gjør du en kort klatre og deretter nivå ut for neste mil som du skjørt en bløff. Til tider kan du se ned i elvedalen eller over til skogkledde ryggen grenser Ocqueoc på vestsiden.

stien vil krysse en rekke gamle to-spor i løpet av dagen, men generelt er godt merket og lett å følge. Bare hold øye med blå DNR – pathway triangler på trærne eller falmede blå blazes. Du krysser en av de to sporene På Mile 0.8 og deretter På Mile 1.5 kommer til post No. 2. I vest (til venstre) er det en veldig kort nedoverbakke til post nr.5.

6-Mile Loop fortsetter til høyre og innen en halv mil gjør en skarp sving mot vest og går ned av bløffen. På Mil 2.1 kommer du til Et» T » kryss og kan gå til venstre for post no. 5 og cascade eller høyre for å fortsette nordover. Nordover begynner du toveissegmentet av stien, resultatet av at stien blir omdirigert i midten av 2000-tallet, og kommer umiddelbart til en port som blokkerer motoriserte kjøretøy.

du går ned til en stålbro På Mil 2.3 å krysse den naturskjønne Lille Ocqueoc-Elven og deretter klatre ut av kløften der du er rettet rett til å fortsette stien mot urviseren. Det er et forvirrende sted med en to-spor På Mile 2.4 og deretter post No. 3 er nådd På Mile 2.6. Dette stedet kan også være forvirrende da det fusjonerer med et to-spor, men er godt merket. 4, De 6-Mils Løkkehodene forlot kort for å krysse to-sporet og deretter til høyre for å fortsette nordover.

Ved Mile 3 går du inn i en eng som er strøet med store trær som kan være spesielt vakre om høsten, og innen en tredjedel av en kilometer kommer du til en rekke store steinblokker som brukes til å blokkere til motoriserte kjøretøy, spesielt Orver. På dette punktet stien, ligner en gammel to-spor, svinger vest for å begynne sin retur til parkeringsplassen og På Mil 3.9 du dukke opp på det som ser ut som forest road blindvei. I nærheten ligger en benk plassert på kanten av en høy bank med utsikt Over Ocqueoc River. Det er din første utsikt over elven hvis du ikke snike en topp av fossen i begynnelsen, og det er en av de beste langs stien. Du ser ned på en skarp sving I Ocqueoc og en lang trapp som gir sportsfiskere tilgang til den.

en bratt nedoverbakke følger og På Mil 4.2 kommer du til post Nr. 4 hvor det er en annen benk og delvis utsikt over elven. Her går en gammel to-spor østover (venstre) for post no. 3 mens hovedsporet, også som en overgrodd to-spor, fortsetter rett langs bløffen. Innen en kvart kilometer kommer du tilbake til toveis enkeltspor og bruker den til å krysse Den Lille Ocqueoc-Elven og gå tilbake til» T » – krysset på Mil 4.5.

denne gangen fortsetter du rett langs det mer kuperte terrenget for post nr. 5. Krysset nås På Mil 4,75 og etterfølges av en annen nedstigning som slipper deg til gulvet i elvedalen. Du kommer Til Ocqueoc På Mile 5 for å begynne den mest naturskjønne delen av stien. For resten av utflukt du forbli nær elva å stadig fange utsikt over gurgling ørret strøm gjennom trærne. Denne strekningen er en av de vakreste elvestiene På Den Nedre Halvøya og slutter med Ocqueoc Falls, hørt lenge før du ser dem.

Selv om Ocqueoc Falls ikke er stor etter Øvre Halvøystandarder, er Det det perfekte stedet å avslutte en tur eller en tur, spesielt på en varm sommer ettermiddag. Kaskaden faller 10 fot over en serie på tre ledges, noe som gjør det enkelt om sommeren for deg å sparke støvlene og vade inn for en beroligende massasje av føttene som Bare Mother Nature kunne gi. Parkeringsplassen er bare 100 meter eller så i øst.