Når Den Lange Veien Er Riktig Vei: Swiss Air Lines ‘ A330 I Business, London til New York via Geneva

Oppdatering: noen tilbud nevnt nedenfor er ikke lenger tilgjengelige. Se aktuelle tilbud her.

Pros

Beroligende og stilig hytte, komfortabelt sete, virkelig god mat og eksepsjonell service.

Ulemper

Veldig overfylt salong På Newark og stramme footwells på visse seter.

7Ground Erfaring
21hytte + Sete
10fasiliteter + IFE
21mat + Drikke
23Service

80100

Pros

smart utseende hytte, komfortabelt trone sete og fantastisk service.

Cons

Laber bakken erfaring og vanvittig dyrt Wi-Fi.

4Ground Experience
22Cabin + Seat
8fasiliteter + IFE
22mat + Drikke
24Service

det er ingen mangel på direkteflyvninger Mellom London og New York, som utvilsomt er en av den kommersielle luftfartsindustriens viktigste ruter, men noen ganger lønner det seg å vurdere å fly direkte.en videreforbindelse — enten det er for å få en avtale, reise på bestemte datoer eller bare for å oppleve Et Annet eller bedre produkt. Jeg gjorde nettopp det da jeg fløy Fra London til New York via Geneva på Swiss Air Lines.

Bestilling

Det er mange alternativer for å bestille Sveitsiske flyreiser med miles — noen av de beste er Enten Gjennom United MileagePlus eller Air Canadas Fly. Hvis Du bestiller Gjennom United, vil du bruke 70.000 miles for en enveis business class-flytur pluss minimale skatter og avgifter for et fly mellom USA og Europa, mens hvis du går Flyruten, kan du forvente å betale 55.000 miles, men du må skille ut mer i kontanter (vanligvis mellom $250 og $300) for et lignende fly. Det er lett å komme med miles i noen av disse programmene, også, Siden United er en 1:1 partner av Chase Ultimate Rewards, Og Aeroplan er en 1: 1 partner av American Express Membership Rewards. Hvis Du ønsket Å gå United / Chase-ruten, kan du nesten tjene en enveis biz-billett bare ved å registrere deg for et kort som Chase Sapphire Reserve eller Chase Sapphire Preferred Card, som begge tilbyr en registreringsbonus på 50 000 poeng etter at du har brukt $4000 innen de første tre månedene av kontoåpningen. Alternativt kan du tjene nok miles i en registrering for en enveis business-class-billett hvis du registrerte deg for et kort som Platinum Card® Fra American Express, som for øyeblikket tilbyr en velkomstbonus på 60.000 poeng (5000 mer enn det som kreves for å bestille med Aeroplan) s etter å ha brukt $5000 i løpet av de første tre månedene.

Et annet alternativ er å bruke Aviancas LifeMiles-program, som er det vi pleide å bestille flyet mitt fra London (LHR) til New York (JFK) via Geneva (GVA). Vi betalte totalt 60.000 miles, og skatter og avgifter kom til totalt $ 292, som vi satte På Platinum — Kortet for å tjene 5x poeng på kjøpet-i dette tilfellet totalt 1.460 poeng, verdt rundt $28 i HENHOLD TIL tpgs nåværende verdivurderinger.

Spent på Å prøve Swiss business class for første gang, bestilte jeg en av de ettertraktede «tronseter» På Airbus A330. Jeg måtte betale ca $150 (dyrt, ja, men uten tvil verdt det) for setet mitt, men flyselskapet reserverer alle tronseter på høyre side av business-class hytter spesielt For Miles & Flere HON Circle eller Gold-medlemmer.

Flyr Airbus A220 Fra London Til Geneve

Foruten å få en sjanse til å fly langdistanse I Swiss business class for første gang, denne reiseruten inneholdt en annen godbit — en flytur om Bord Swiss’ nye Airbus A220 fly FRA LHR TIL GVA. Som En AvGeek var jeg ganske mye så spent på den korte intra-Europa-flyvningen (det ville være min første På En A220) som jeg var for den nesten ni timers transatlantiske flyvningen. Jeg skal gjennomgå Hele a220-flyet i et eget innlegg, så for nå vil jeg bare berøre opplevelsen.

etter et raskt besøk Til Lufthansa business-class lounge, var Det på tide å gå ombord På A220.

som forventet har flyet og setene en veldig moderne følelse, og selv om setene ser veldig slanke ut, var de komfortable nok til en så kort flytur. Overhead bin plass var tilstrekkelig selv om jeg ikke er overbevist om en større rollaboard bag ville passe. Jeg ble sittende I 1A og benplass var helt tilstrekkelig.

Swiss har» kjøp om bord » konsept for sine kortdistansefly, men business-class passasjerer kan velge noe å spise og drikke fra den menyen gratis. Siden jeg hadde spist allerede I Lufthansa lounge, valgte jeg et lettere måltid av mysli og te, som ble pent presentert på ekte kina.

Samlet var det en hyggelig flytur, gjort bedre av det splitter nye, toppmoderne flyet.

Erfaring På Bakken

Avreise

8t 44m

Varighet

siden min reise begynte I London, dekker grunnopplevelsen hovedsakelig forbindelsen I Geneve (GVA). Vi landet tidlig, klokka 9: 16, og parkerte ved EN av» satellittbygningen » portene PÅ GVA. Selv om jeg bare var transitt, måtte alle passasjerer rydde passkontrollen som om De skulle komme Inn I Sveits.

Da jeg passerte gjennom flyplassen, Ble Swiss’ business-class lounge stengt for oppussing-slags. Det ble brukt Som Første Klasse, Senator Og Hon Circle lounge mens den plassen faktisk ble pusset opp.

som et resultat, business-class passasjerer fikk en measly 10 euro kupong for mat og drikke på en av flyplassen butikker, som jeg trodde var en ganske subpar kompromiss. Jeg tror Swiss burde ha satt opp en slags ordning Med En Priority Pass lounge, eller det kunne ha tilbudt mer enn en matkupong for sine langdistanse business-class passasjerer. Business-class lounge I Geneve har siden gjenåpnet, noe som sikkert vil være en massiv forbedring i forhold til det jeg opplevde.

Heldigvis, takket Være Min Amex Platinum, har Jeg Et Priority Pass-medlemskap, som jeg pleide å få tilgang til Den nærliggende Horizon lounge. Og siden Det ikke ble brukt Av Swiss, var det ikke overfylt med Både Priority Pass og Swiss business class passasjerer-det er alltid en silver lining.

denne salongen var grunnleggende, men hadde alt jeg trengte. Nemlig evnen til å lade ulike enheter, en kopp te, en banan og et glass vann. Det er de enkle tingene.

jeg bestemte meg for å gå til porten vår omtrent en time før avreise for å få noen bilder av flyet vårt-sannsynligvis et smart trekk uansett, da det var en annen passkontroll for Alle C-portene, som er hvor mange langdistanseflygninger gikk fra. Og selvfølgelig var linjene ganske lange. Ved selve porten var det et annet boardingkort og sikkerhetskontroll med den vanlige» hva er årsaken til turen».

vår port var en bussport. Under den pågående flyplassoppussingen ser det ut til at de fleste langdistansefly går fra disse typer porter. Først ble forretnings-og elite-passasjerer kalt til bord like etter kl 11 for vår 11: 40 avgang og ble busset separat til Vår A330, som har registrering HB-JHJ og ble levert ny Til Swiss for åtte år siden. Bussen var helt pakket, skjønt, så det føltes ikke som en premium opplevelse. Og vi ble holdt en stund på bussen før vi fikk lov til å gå ombord. Kort for å sende to busser, antar jeg at Det ikke er mye Sveitsisk kunne ha gjort for å forbedre opplevelsen, gitt renoveringsprosjektet på flyplassen.

oppsiden av en buss gate og ombordstigning via trinnene er, selvfølgelig, alle visninger av flyet, som tillot for noen AvGeek bilder. Jeg la merke til at noen av de andre passasjerene sliter med sine poser mens de klatret de bratte trinnene.

Hytte Og Sete

22/25

20.5

Bredde

79i

Sengelengde

Lavs

Swiss A330s har lugarer i første klasse, business og economy class. Det er åtte førsteklasses seter fordelt på to rader, to business-class-seksjoner som har plass til totalt 45 og en economy cabin for 183, også delt mellom to seksjoner. Som nevnt hadde jeg reservert en av de ettertraktede «tronseter» i den mindre, fremadrettede forretningshytta FOR GBP 115 ($150). Den fremre forretningshytta har bare to rader i den, så setet MITT, 4A, følte seg spesielt privat. Det er bare to rader i den fremre hytta, som ligger rett bak Første Klasse, og jeg var I 4A, i den første raden i den lille delen.

mitt 'tronsete' 4A

Business class har en vekslende 1-2-1 og 2-2-1 layout på dette flyet. «Single» vindusseter på høyre side er vanligvis reservert FOR HON Circle Og Senator Miles & Flere medlemmer. Standard seter kan reserveres gratis, og tronseter på venstre side (i hver annen rad) kan reserveres for samme avgift som jeg betalte. «A» – vinduet seter i de radene som har to seter på den siden ser veldig » fast — – jeg ser ikke hvordan noen lett eller komfortabelt kan komme seg ut av et slikt sete uten å forstyrre eller klønete klatre over naboen. Jeg ville definitivt unngå disse setene med mindre du reiser med en følgesvenn. Hvert sete i den midterste delen har tilgang til midtgangen, og de er i et forskjøvet arrangement.

midtseter i forward business class-delen

selv om jeg kunne fortelle interiøret var på den eldre siden, hytta og sete fortsatt følte slank. Jeg elsket tre ferdig på setet, som også var svært romslig og privat. Det er en kleshenger (med setenummer) på hvert sete for mannskapet å henge noen klær.

hvert sete har et justerbart leselys og EN USB-ladeport, samt en internasjonal VEKSELSTRØMSPORT. USB var litt vanskelig å få øye på i utgangspunktet, da DEN var gjemt i «hylle» under ife-skjermen, noe som også gjorde det litt vanskelig å plugge inn enheter.

brettbordet var av anstendig størrelse, selv om det var clunky å komme inn og ut av sidearmen — ligner på Det Du ville finne På American Airlines Boeing 767 business-class produkt.

Fra min trone sete i virksomheten hadde jeg en perfekt utsikt over den lille førsteklasses hytta til gardinen ble trukket.

Gitt vår tidlig morgen flytid, jeg tilbakelent setet mitt i helt flat seng posisjon og sette på noen mer komfortable klær-jeg tok min egen pyjamas bunner samt et øye maske og ørepropper. Til tider føltes det som om setets massasjefunksjon foregikk automatisk, da setet føltes som om det blåste og deflerte et par ganger, men samlet sov jeg rimelig godt i noen timer. Det ble veldig varmt på et tidspunkt, skjønt, så jeg spurte mannskapet om å skru ned temperaturen som de raskt gjorde og hytta var mye mer behagelig igjen.

Fasiliteter og IFE

8/15

Live TV

Tailcam

ife-skjermen var på den lille siden og følte seg noe eldre generasjon, både når det gjelder drift og kvalitet.

Det er Wi-Fi ombord de fleste Av Swiss ‘ langdistansefly. En rekke planer er tilgjengelige, selv om det ikke er en som dekker flyets varighet — maksimalt tilgjengelig ER 220MB som kommer med en bratt CHF 59(omtrent $ 60). Wi-Fi selv var tilstrekkelig for min bruk, selv om grensen betydde at jeg var forsiktig med hensyn til hva jeg brukte den til, og det løp ut før flyet endte. Alle som trenger å være online for en seriøs mengde tid (eller gjør en seriøs mengde arbeid) kommer til å finne at å bli koblet om bord På Et Sveitsisk fly er veldig dyrt.

amenity kit var av god kvalitet og kan gjenbrukes til en rekke formål(det var faktisk en brosjyre som forklarte ulike gjenbruksalternativer). Den hadde alle de vanlige elementene, inkludert øyemaske, tannkrem og tannbørste). Det var også røde sokker på hvert sete.

hvert sete hadde en pen teppe og matchende pute. Hvis jeg måtte være kresen, ville jeg si at puten kunne vært større og fastere, men det gjorde jobben.

toalettet mellom front-og back-business-class seksjoner på venstre side var svært romslig (det er rullestol-tilgjengelig en) og hadde noen premium fasiliteter, inkludert søte rør av ansiktskrem.

Mat Og Drikke

22/25

Måltider

Spis på Forespørsel

Før vi tok av, var det et utvalg Av Champagne, appelsinjuice eller vann. Jeg gikk for vann av balltre og også bedt om en brus, som var ikke noe problem. Jeg likte også glassene Som Sveitsiske brukte.

Menyene ble delt ut før takeoff også-jeg likte både design, størrelse og classiness av menyen, som var på engelsk, tysk, fransk og italiensk.

Vi presset tilbake i tide klokka 11: 40 og var luftbårne 20 minutter senere. Mannskapet kom rundt med en annen drikke service og tok bestillinger for lunsj kort tid etter takeoff. Ordrer syntes å bli tatt i rekkefølge av elitestatus da mannskapet beveget seg rundt hytta for å ta bestillinger i stedet for å flytte ned radene. «Maî De Cabine» (Sveitsisk ekvivalent av en purser) introduserte seg til noen passasjerer-igjen antagelig passasjerer med status som det meste av hytta ikke fikk en så personlig velkomst. Hun håndterte det profesjonelt og diskret-de fleste andre passasjerer ville trolig ikke ha følt «utelatt.»

Lunsj service (og service generelt) var effektiv, men vennlig og varm. Mannskapet var veldig profesjonelt gjennom hele flyturen på en måte som NOEN AMERIKANSKE transportørers mannskap ikke er. jeg hadde laks tataki å starte, noe som var flott, både i presentasjon og smak.

Min viktigste var biff indrefilet og selv om det så mindre overdrevet enn de fleste fly biff jeg har hatt, det var på seig side. Jeg likte potet og puree til tross for utseendet. Jeg ville nok ha halvert delen, skjønt, og lagt til en mer grei carb parabolen, som vanlige gamle potetmos.

Etter hovedretten var det en vogn presset om hytta med ost og port.

Det viser seg at osten og portvognen var i tillegg til dessertkurset — som jeg ikke skjønte på den tiden-jeg antok at det var enten / eller. Ostekake var veldig hyggelig, og jeg likte det med en gronn te. Swiss har et imponerende utvalg av te om bord, som presenteres for passasjerer i en stor boks.

I Tillegg Kom Maî De Cabine også med en boks med sjokolade-desserten tok aldri slutt!

Alt i alt, både mat, presentasjon og generell service var av god kvalitet og pent gjort. For Meg føltes det clas Enn Qatar, mer effektivt og elegant Enn British Airways og bare et kutt over Delta når det gjelder presentasjon og tanke bak menyen.

jeg ble litt overrasket over at to timer før ankomst skrudde mannskapet på stemningsbelysningen i hytta og begynte å servere ankomstmåltidet. Det var en dagtid fly (og lys ute hele selv om alle nyanser hadde blitt trukket), men jeg er vant til ankomst måltider blir noe nærmere selve ankomst. Jeg hadde tenkt å prøve å få litt mer søvn akkurat som tjenesten startet.

ankomstmåltidet besto av couscous salat med granateple og appelsiner. Duck ble servert fra vognen for de som ønsker det-noe som betyr det samme måltidet fungerte også som vegetarisk alternativ. Igjen, en full bar var på tilbud.

Tjenester

24/25

Ekstra Puter

Nedleggelsestjeneste

gjennom hele flyturen var besetningsmedlemmene svært profesjonelle og effektive. Jeg kunne virkelig ikke klandre dem for noe.

jeg hadde en hyggelig prat Med Maî De Cabine under flyturen, og hun var interessert i å høre mine tanker på flyturen og genuint syntes å bry seg om jobben hun og hennes team gjorde. Det er normalt 10 besetningsmedlemmer på Denne A330, men på flyet var det 11, da en var trainee. I motsetning til på 777 Hvor Maî De Cabine fungerer som en ren teamleder, på A330 jobber de en bestemt hytte. Hun sa også at Både Lufthansa Og Singapore Airlines har mer mannskap på sine fly enn Swiss, en interessant godbit gitt At Swiss er en del av Den bredere Lufthansa-Gruppen.

Helhetsinntrykk

jeg folte at min erfaring pa Swiss var solid, og til tider imponerende. Tronsetet er flott og mange andre seter så like bra ut, selv om vindusseter med naboer var definitivt trangt. Hytta, men ikke den mest oppdaterte I Swiss’ flåte, følte elegant og stilig, og servicen var upåklagelig. Menyen, maten og presentasjonen var også veldig bra. Det er klart At Swiss ikke går ut til å » wow » sine kunder med blinged-out hytter, men det lykkes i å gi en veldig god business-class opplevelse. Hva la dette flyet ned var bakken erfaring I Geneve, som ikke engang bør være et problem nå som salongen er fullført. Kort sagt, det er definitivt verdt det (spesielt når du kan finne pris tilgjengelighet) å fly ut av veien fra London Til New York.

Redaksjonell Ansvarsfraskrivelse: Meninger uttrykt her er forfatterens alene, ikke de av noen bank, kredittkortutsteder, flyselskaper eller hotellkjede, og har ikke blitt gjennomgått, godkjent eller på annen måte godkjent av noen av disse enhetene.

Ansvarsfraskrivelse: svarene nedenfor er ikke gitt eller bestilt av bankannonsøren. Svarene er ikke gjennomgått, godkjent eller på annen måte godkjent av bankannonsøren. Det er ikke bankannonsørens ansvar å sørge for at alle innlegg og/eller spørsmål blir besvart.